Ha pályázaton nyertél, hírt is kell róla adnod!

Ha pályázaton nyertél, hírt is kell róla adnod!

Via Credit
2023. április 27. 15:27
Hogyan felelj meg a tájékoztatási és nyilvánossági feladatoknak?

Nyertes pályázatod van! Ez nagyon jó hír, gratulálunk! De ne feledd, hogy mindez kommunikációs előírások betartásával jár, és ha ezeket elmulasztod, akkor pénzügyi bírságra számíthatsz. Miről is van szó? Szinte minden típusú pályázatnál, a projekt jellegétől és méretétől függően kommunikációs kötelezettségek vannak előírva, melyeket teljesítened kell. Érdemes a feladatokra nem csak úgy tekinteni, hogy meg kell csinálni, mert kötelező, hanem legyen haszna a feladatokra szánt időnek és energiának.  

A nyilvánossággal kapcsolatos előírások teljesítésével az uniós és hazai forrásból megvalósuló programok népszerűsítése mellett, nyertes pályázóként akár új ügyfélre, befektetőre is szert tehetsz a kommunikációs lehetőségek hatékony kihasználásával. A nyilvánossági feladatok a teljes projektet végig kísérik, éppen ezért már a pályázat benyújtásakor, amennyiben a pályázati kiírás lehetőséget ad rá, érdemes költséget betervezni arra.

A legfontosabb tanács

Mielőtt nekilátsz a feladatok megvalósításának, mindig tanulmányozd az aktuális útmutatókat, amelyek tartalmazzák, hogy milyen feladatokat kell teljesítened. Az útmutatók értékhatárokat határoznak meg, figyelj rá, hogy általában nem az elszámolható összköltséget kell figyelembe venned a kommunikációs feladatok meghatározásánál, hanem a megítélt támogatás összege alapján tudod besorolni kommunikációs csomagokba a projekted. A támogatási összeg változása esetén előfordulhat, hogy más kommunikációs csomagba esik a nyertes pályázatod, mint eredetileg, ezért ha változik a támogatás összege érdemes újra ellenőrizned a besorolást.

A besorolásnál még a támogatási alapot kell figyelembe venned, más-más értékhatárok vonatkoznak a különböző alapból finanszírozott projektekre (pl. Európai Regionális Fejlesztési Alap, Európai Szociális Alap Plusz, Kohéziós Alap, Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap).

 A nyilvánossággal kapcsolatos feladatokat általában három szakaszra bontják:

  1. Projekt előkészítő szakasza
  2. Projekt megvalósítási szakasza
  3. Projekt megvalósítást követő szakasz

Az előkészítő szakasz a projekt fizikai megkezdéséig tart, ebben a szakaszban az a cél, hogy megtervezd mikor, milyen kommunikációs eszközöket fogsz alkalmazni. A fázis másik feladata lehet a lakosság, és az értintett célcsoportok tájékoztatása a projektről.

A megvalósítási szakasz a projekt fizikai megkezdésétől a projekt fizikai befejezéséig tart, a feladatok célja a fejlesztés megismertetése a közvélemény minél szélesebb rétegével.

A megvalósítást követő szakasz a projekt fizikai befejezésétől a projekt pénzügyi zárásáig tart (NKFIH projektek esetén a fenntartási időszak végéig), itt a kommunikációs tevékenységek célja a fejlesztés eredményeinek és azok hatásainak a bemutatása.

Kötelező arculat

A kommunikációs anyagok kötelező grafikai, arculati elemei is elő vannak írva, meg vannak határozva. Külön arculati kézikönyvek tartalmazzák a helyes megjelenéssel kapcsolatos információkat. A grafikai/vizuális elemek, sablonok elérhetőek a nyertes pályázók részére. Ha mindennek maradéktalanul meg szeretnél felelni, akkor az arculati kézikönyvet is alaposan át kell nézned. Még az sem mindegy, hogy milyen betűtípust használsz, vagy melyik sarokba rakod például az infóblokkot. Sokszor előfordul a média megjelenéseknél, hogy az is meg van határozva mi legyen az utolsó mondat, aminek el kell hangzania, vagy aminek meg kell jelennie.

Amennyiben szükséged van segítségre, és nem akarsz elveszni az útmutatók és kézikönyvek tanulmányozásában, fordulj hozzánk bizalommal!

 

További információért, tanácsadásért töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat.

A címkép forrása: Shutterstock

Kérdése van? Elakadt?
Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Legyen naprakész a pályázati lehetőségekről!
Igénybe venné szolgáltatásunkat?