A válasz nem általánosítható, mindig az adott pályázat Felhívásában vagy Elszámolási útmutatójában foglaltaktól függ. Mind az uniós, mind a hazai finanszírozású pályázatok között is található olyan, amely lehetővé teszi a távmunka elszámolását. Ilyen például a GINOP_PLUSZ-2.1.1-21 (Vállalati kutatási, fejlesztési és innovációs tevékenységek ösztönzése), a 2021-1.1.4-GYORSÍTÓSÁV vagy a 2020-1.1.2-PIACI KFI (Piacvezérelt kutatás-fejlesztési és innovációs projektek támogatása) pályázat.
A COVID-19 járvány következtében lett elterjedt gyakorlat az otthoni munkavégzés (home office). A hétköznapokban a home office és a távmunka fogalmak gyakran összemosódnak, ugyanakkor munkajogi szempontból nem azonosak, és a pályázatok sem tekintik e két munkavégzési módot egyenértékűnek.
Míg a távmunkát a Munka törvénykönyve (Mt.) 196. §-a szabályozza, addig a magyar tételes jog a home office-t a mai napig nem.
Mit tekint a jog távmunkának?
A távmunkavégzés olyan munkavégzési mód, amelyben a munkavállaló a munkát a munkaidő egy részében vagy egészében a munkáltató telephelyétől elkülönült helyen végzi.
Fontos, hogy a távmunkavégzés keretében történő foglalkoztatási módot a munkaszerződésnek is tartalmaznia kell. Ennek hiányában a munkavégzés nem tekinthető távmunkának. Másik fontos alapvető feltétele a távmunkának a rendszeresség, azaz a rendszeresen távolról történő munkavégzés.
A fentiek alapján megállapítható, hogy amennyiben a munkáltató csak alkalmi jelleggel járul hozzá a munkavállaló otthoni munkavégzéséhez, és a munkaszerződésében sem szerepel távmunkáról szóló megállapodás, akkor az nem minősül távmunkának, csak home office-nak. Utóbbi viszont - a szabályozás hiányából adódóan is - nem elszámolható a legtöbb pályázat keretében.
További információért, tanácsadásért töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat.