Hogyan kell helyesen projekt jelenléti ívet kitölteni?  – praktikus tanácsok

Hogyan kell helyesen projekt jelenléti ívet kitölteni? – praktikus tanácsok

Via Credit
2023. augusztus 11. 14:16
A kutatás-fejlesztés témájú projektek esetében nélkülözhetetlen feladatunk a munkaviszonyban, munkaszerződéssel foglalkoztatott munkavállalók projektben való részvételét igazoló munkaidő nyilvántartás, vagyis a projekt jelenléti ívek töltése.

Hogyan célszerű tölteni a jelenléti ívet? Mik a kötelező tartalmi elemei? Elég, ha bemutatom a munkaidő-nyilvántartásunkat, vagy a bérjegyzéket? – ezekre a kérdésekre adunk választ ebben a bejegyzésben.

Kezdjük azzal, hogy a munkaidő nyilvántartás, a bérjegyzék/bérkarton és a projekt jelenléti ív nem egy és ugyanaz a kimutatás. Általánosságban megfogalmazva a munkaidő nyilvántartás a munkaidőt és a jelenlétet rögzíti: ki mikor dolgozott, mikor volt szabadságon, mikor volt beteg, táppénzen vagy home-office-ban. Ez alapján készítik el a bérszámfejtést, vagyis a bérjegyzéket.

A projekt jelenléti ív a munkaidő nyilvántartásban megjelenített adatokon kívül a projekten eltöltött munkaórát is rögzíti, vagyis több információt látunk rajta, mint a munkaidő-nyilvántartáson.

A három kimutatás azonban szorosan kapcsolódik egymáshoz, ezért egyezniük kell! Amennyiben eltérés van köztük, akkor azt tisztázni, korrigálni kell, különben nem lesz jó a projekt jelenléti ív sem. A helyszíni ellenőrzés során az ellenőrök kiemelten figyelik a dokumentumok egyezőségét.

Hogyan nézzen ki a projekt jelenléti ív?

A projekt jelenléti ív kötelező tartalmi elemei:

  • projekt azonosító száma
  • munkavállaló neve
  • munkáltató neve
  • megvalósítás/munkavégzés helyszíne
  • elszámolási időszak
  • adott hónap részletezése napi bontásban (hivatalos munkaidő naptár szerint kitöltve) – pl. hrportal.hu munkaidőnaptára alapján
  • projektre fordított munkaidő napi bontásban
  • aláírások (munkavállaló, projektvezető)

Hasznos tanácsok a kitöltéshez

  • Célszerű az elvégzett szakmai feladatokat is a jelenléti ívben rögzíteni, így később már nem kell személyenként külön szakmai jelentést készíteni az elvégzett feladatokról. A helyszíni ellenőrzések tapasztalatai alapján javasolt az elvégzett szakmai feladatok napi szintű rögzítése.
  • A munkaidő oszlopban figyeljünk arra, hogy az adott munkavállaló 4, 6 vagy 8 órában dolgozik.
  • A céges munkaidő nyilvántartással és a bérjegyzékkel összhangban vezetendő a ”Munkaidő” oszlop. Ennél az oszlopnál kell különösen figyelni a három dokumentum egyezésére!
  • A projektre fordított időt kell rögzíteni a „Projektre fordított munkaidő” elnevezésű oszlopban.
  • A projekt jelenléti ívnek minimum tartalmaznia kell az összes ledolgozott munkaidőt az adott hónapban; az adott hónap összes ledolgozandó munkaidejét (ezt a hivatalos munkaidő naptárban látjuk); a munkavállaló összesen mennyi munkaidőt fordított a projektre; és a projektre fordított idő százalékos arányát (projektre fordított munkaidő összesen/a ledolgozott munkaidő összesen).
  • A HR portálon szereplő jelmagyarázatokat érdemes használni a jelenléti ívben is, annak érdekében, hogy áttekinthető legyen a kimutatásunk.
  • A projekt jelenléti ívet a munkavállalónak és a projekt vezetőjének kell aláírnia, és ne felejtsük le róla a keltezést sem!

Ha a projektünk megvalósítása során bizonytalanok vagyunk a jogszabályokkal vagy a pályázati követelményekkel kapcsolatban, akkor javaslom, hogy kérjünk szakértői segítséget!

További információért, tanácsadásért töltse ki a kapcsolatfelvételi űrlapunkat.

A címkép forrása: Shutterstock

Kérdése van? Elakadt?
Vegye fel velünk a kapcsolatot!

Legyen naprakész a pályázati lehetőségekről!
Igénybe venné szolgáltatásunkat?